Wikia

Op Fiddlesday 3 Morda 22 bij een vreedzame bespreking tussen Ecalta en de Republiek neemt de Rhatese solidariteitspartij (RSP) de kans om de Ecaltaanse raad uit te roeien. Bij de slachtpartij komen 11 mensen om, een soldaat dood en wat gewonden waren de enigste slachtoffers aan de zijde van de Republiek. Van de Ecaltaanse Raad gingen 10 mensen dood, "Keizer" Pachacuti, Generaal Hogerman, Admiraal Bundy, 3 Sectorhouders en 4 soldaten.

De BesprekingEdit

De Bespreking vond plaats in Uplatia. Ecalta en de Co-existentie partij(COEP) wou handel stimuleren door wegen te bouwen en handelsposten te openen, toen de RSP hier van hoorde waren ze woedend en gingen onder leiding van Vic de Geo met een groep soldaten naar de bespreking. Toen de groep binnen kwam ging de COEP meteen in defensieve positie, maar de Ecaltaanse raad die met de rug naar de deur zat kon niet op tijd reageren.

Na het IncidentEdit

Na het incident werd de zoon van Pachacuti, Túpac, keizer. De nieuwe Generaal werd Thuman Boxman en nieuwe admiraal werd Marko Kazus. Er werden verschillende kleine aanvallen uitgevoerd op de Republiek door Ecalta en na de Grote knip begon de koude oorlog.

Ecalta-Incident

Na het opruimen van wat lichamen besluit de RSP om een tekening te maken van het incident, deze tekening gaat de komende maanden rond in de Republiek voor propaganda redenen.