Wikia

De Ecaltaanse vloot is het pronkstuk van het Ecaltaanse leger en telt rond te 20 schepen, het vlaggenschip van de marine is de REF Al Bundy. De Ecaltaanse Marine is in het jaar 12 opgericht, maar de schepen waren daarvoor al in gebruik door de Inkaza.
Inkaza VS Myria

De Al Bundy zink de vloot van Myria

KlasseEdit

Er zijn verschillende klasse schepen:

De U-klasse - Een onderzeeër klasse, bedoelt om stiekem schepen te zinken en goederen te kunnen smokkelen.

De M'Kay Klasse - Een torpedojager klasse, vaak gebruikt om te escorteren en onderzeeërs te zinken.

De George Costanza Klasse - Een schip bedoelt om mini-onderzeeërs te kunnen droppen. Het idee was om ze op zelfmoord missies te sturen, maar Keizer/Admiraal Bryan Artes walgde van het idee en besloot ze te gebruiken op een manier hoe de bemanning het toch zou kunnen overleven.

De Kramer Klasse - Een luchtverdedigingskruiser, deze help met escorteren door luchtbescherming te bieden.

De Al Bundy Klasse - Een groot slagschip bedoelt om meerdere soorten doelen te kunnen vernietigen.
IMG 0500

De REF Al Bundy na de nederlaag bij de Tweede Slag om Amerida

ZeeslagenEdit

De Ecaltaanse Marine heeft meerdere zeeslagen bijgewoond:

De aanval op Patrouillegroep 11 - Op Felday 5 Morda 41 vallen mysterieuze zwevende objecten Patrouillegroep 11 aan, Kapitein Bryan Artes weet de slachtoffers te beperken.

De Aanval op RVK-2 - Republikeinse Vracht Konvooi 2 was op weg van Nieuwe-Rhatia naar Amerida als Kapitein Han Stratinga op de REF George Costanza alle 4 zijn mini-onderzeeërs dropt om het konvooi aan te vallen. Zijn schip wordt gespot, maar het is te laat, Alle 4 de schepen ontploffen en zinken. De Republiek beschuldigd Ecalta, maar zijn ontkennen. Han Stratinga krijgt een promotie en krijgt een taak op de REF Al Bundy.

De eerste ontmoeting met de Zeezwijn Klasse - Op Felday 15 Lenda 46 wordt de eerste Zeezwijn klasse gespot, deze wist in het donker de REF Al Bundy aanvalsgroep we benaderen. Ze zonk 2 torpedojagers en beschadigde de REF Kramer voordat ze werd geraakt door 2 250 millimeter Kaamar kanonnen van de REF Al Bundy. De granaten van de REF Al Bundy lieten meteen de munitiekamer van de Zeezwijn Klasse exploderen en ze zonk binnen 3 minuten.

De Hinderlaag tegen de PB-4 en PB-6 - Op Harpersday 12 Sonda 52 worden Patrouilleboten 4 en 6 aangevallen door een Zeezwijn klasse zware kruiser. PB-4 vliegt in brand, maar PB-6 weet 2 torpedo's af te vuren op het schip voor ze teveel schade ontvangt. PB-6 neemt overlevende van beide schepen aanboord, de overlevende van de Zeezwijn worden 5 dagen later geëxecuteerd.

De slag om Nieuwe-Rhatia - Hier wist de luchtvloot van Oashisu met hulp van de Ecaltaanse Marine de laatste schepen van de Republiek te vernietigen, zo konden de 2 landlegers Nieuwe-Rhatia overnemen. In de haven werd de Zeezwijn Klasse Type-II gevonden en deze werd naar Kiel gebracht om te onderzoeken.

De Tweede slag om Amerida - De eerste nederlaag van Bryan Artes, na hulp te hebben gekregen van Majoor Bahrat in zijn vlaggenschip, de Jose Rondel, weten de overgebleven schepen Amerida over te nemen.