Wikia

Kiel is de hoofdstad van Ecalta en heeft het grootste aantal inwoners van Honthem. In Kiel kun je het Paleis, Kiel Tower, van de Keizer van Ecalta vinden. Ook staat hier de Chichen Kaza, een van de eerste bouwwerken van de Inkaza. Kiel is de thuisbasis voor de Ecaltaanse Vloot en heeft het Fort Hogerman!, vernoemd naar Generaal Hogerman.

In Kiel zijn alle keizers van Ecalta geboren, pachacuti, Túpac en Bryan Artes. Ook Generaal Boxman en Admiraal Bundy zijn hier geboren.

Vanwege de grootte van de stad was Kiel toen de Inkaza nog stammen waren al de hoofdstad.

Kiel is de enigste stad in Ecalta die niet de gebruikelijke "Thuman Lighthouse" in gebruik heeft, "De Vuurtoren van Kiel" is de eerste op het continent. Myria heeft deze vuurtoren nagebouwd, maar de toren viel bij de Slag om Myria om.

Het Paleis van de Keizer is gemaakt om meerdere bombardementen van de Republiek te overleven. Dit is alleen nooit getest en vele betwijfelen het.

In de tuin van de Kazistische Kerk van Kiel werden in 300 VK al mensen bekeerd of gedood.

Kiel Skyline

De skyline van Kiel