Wikia

Nieuw Rhatia
NieuwRhatia
Hoofdstad van de Republiek

Opgericht

3 Frosda 0

Regering

Republieke Senaat

Ligging

Noord-Honthem, aan zee

Landschap

Zee, strand en grasvelden

Nieuw Rhatia is de eerste stad die gesticht is door de Rhaten op het continent Honthem. Het bevindt zich aan de noordkant van het continent, aan zee. Nieuw Rhatia was de hoofdstad van de Vrije Republiek Honthem en later de nieuwe Republiek, en stond bekend om zijn vredigheid dat in de laatste jaren van de Republiek enorm werd doorbroken door een heftig bombardement en een luchtslag, ook wel bekend als de slag om Nieuw Rhatia. Na de val werd de stad omgedoopt tot port Royal, en werd een soevereine staat onder controle van de Confederatie.

Geschiedenis Edit

Oprichting Edit

Nieuw Rhatia is opgericht toen de vluchtelingen vanuit Rhatia aankwamen op Honthem. Op hun landingsplaats startten zij het dorp. De oprichting werd synoniem met een nieuw tijdperk; de jaartelling is opnieuw begonnen toen Nieuw Rhatia werd gesticht.

Eerste Jaren Edit

Tijdens de eerste jaren van de Republiek was de stad een utopie waarin men vredig met elkaar omging. Al snel werden de inheemse Inkaza ontdekt en ontstond de eerste grote oorlog. Tijdens de oorlog beleef de stad, vanwege zijn magnefieke verdedegende wapens, intact.

Spanningen Edit

Na de vredesondertekening door de inheese Inkaza en de leiders van de Republiek in het jaar 14 kwamen er voor het eerst sinds de oprichting van de stad spanningen binnen de bevolking tussen zij die de Inkaza niet vertrouwden en zij die handel en samenwerking zochten met het volk. Twee politieke partijen domineerden de senaat in die tijd: de anti Inkaza Rhatese solidariteitspartij (RSP) en de co-existentie partij(COEP). In Nieuw Rhatia domineerde de rechtse RSP.
Portroyal

De vlag van Port Royal