Wikia

Zeezwijn Klasse

Klasse

Zware Kruiser

Model

Zeezwijn Klasse Type-I, ZeezwijnKlasse Type-II

Bewapening

1 x 2 x 200 ZMK-1, 2 x 2 x 180 MDKT-3 en 2 x 2 LIM type K-03b

Lengte

56 meter

Hoogte

18 meter

Bouwer

Cottage Drydocks Inc.

Land van herkomst

De Vrije Republiek Honthem

Besteld

6

Geleverd

6 (4 Type-I en 2 Type-II)

De Zeezwijn Klasse is een zware kruiser ontwikkeld in het jaar 44 door de Republiek. De Zeezwijn Klasse kon gemakkelijk een Ecaltaanse M'kay Klasse torpedojager vernietigen. Alleen de 250 millimeter Kaamar kannonen van de REF Al Bundy en de Type 1, 2 en 3 Torpedo's konden bij de Zeezwijn Klasse grote schade aanrichten. De 180 Millimeter Kaamar kanonnen konden op zwakke plekken de bepantsering penetreren, maar hier zaten geen belangrijke systemen. De Zeezwijn Klasse had grote accu's die in de haven werden opgeladen, op normale snelheid kon ze er 3 maanden mee varen. De Zeezwijn Klasse Type-II had aan beide kanten van het schip een mechanisme zitten met watermolens om elektriciteit op te wekken, genaamd het OEOS (Oneindige Elektriciteit Opwek Systeem). Er werden 6 Zeezwijnen besteld, maar na de uitvinding van het OEOS werden de laatste 2 geannuleerd en werden er 2 Type-II Zeezwijnen besteld.

OntwikkelingEdit

"Dat schip heeft geen schoorsteen, Kapitein. Geen wonder dat we hem niet aanzagen komen."

--Mike Pijp tegen Bryan Artes na te worden aangevallen door een Zeezwijn Klasse.
Met de uitvinding van elektriciteit en de modernisatie van vele voertuigen had de republiek een nieuw schip nodig om de vloot van Ecalta aan te kunnen. De Zeezwijn Klasse zou meerdere kannonnen krijgen en een sterke bepantsering, die vanwege de weinige ruimte opnemende motoren er makkelijk in kon. Er kwamen 2 dubbelloopse lichte LIM deeltjesversneller type K-03b achter de brug en op het achterdek om vliegtuigen neer te halen. Ook werden er 2 MDKT-3 (Middelgrote Deeltjesversnellende Kanonnen Type-III) op het voor-en achterdek gezet en kwam er een ZMK-1 (Zwaar Magnetisch Kanon Type-I) op het voordek, deze kon de bepantsering van de REF Al Bundy als enigste penetreren. Er werd nog geëxperimenteerd met torpedo's in de romp, maar vanwege een te groot gevaar voor een explosie werden deze er niet op gemonteerd.

Operationele geschiedenisEdit

"Kapitein Michael Blauwvink, voor het zinken van het Ecaltaans Marine schip de PB-4 en het doden van de bemanning van het schip wordt u nu veroordeeld tot de doodstraf *Geweerschoten*."

-- Het Ecaltaanse Leger executeert Kapitein Michael Blauwvink van het schip, het "Zeezwijn".
Op Harpersday 2 Morda 45 wordt de eerste Zeezwijn Klasse op patrouille gestuurd, genaamd: Het "Zeezwijn". Op Harpersday 7 Lenda 46 wordt de tweede Zeezwijn Klasse op Patrouille gestuurd, genaamd: De "Groene Walvis". Deze wordt 8 dagen later gezonken door de REF Al Bundy, dit liet de Republiek schrikken en liet voortaan alle schepen in thuiswateren patrouilleren. 2 maanden later, op Mazasday 14 Sonda 48 werden er weer 2 Zeezwijnen te water gelaten. Vanwege de uitvinding van de OEOS werd de tewaterlating van de laatste 2 Zeezwijnen uitgesteld en kregen zijn het systeem geïnstalleerd. Het "Zeezwijn" kreeg de opdracht om terug naar Nieuw-Rhatia te varen om een OEOS te laten instaleren toen ze onderweg in de mist twee patrouilleboten van Ecalta tegenkwam en in de aanval ging, dit werd haar dood. Ze begon te schieten op PB-4 waarbij PB-6 in de mist verdween, de kapitein van het schip was net klaar met haar overwinning te vieren toen 2 type-3 torpedo's zich in de romp van het schip boorde. De overlevende van het schip werden later geëxecuteerd. Na het verlies van 2 schepen besloot de Republiek om de 4 overgebleven schepen in de haven te houden, later sturen ze toch een schip op patrouille, maar deze wordt gezonken door de Centraliteit. Bij de Slag om Nieuwe-Rhatia varen 2 schepen uit om de Ecaltaanse vloot tegen te houden, De "Zeewezel" werd onderweg gezonken door de REF U-1. Een Type-II Zeezwijn Klasse genaamd de "Octopus" heeft de Milotoskji-oorlog overleeft, ze werd in de haven van Nieuw-Rhatia gevonden na dat de bemanning had geweigerd op "zelfmoordmissie" te gaan en werd in beslag genomen door Ecalta.

Zeezwijn Klasse

Het Zeezwijn Klasse ontwerp

Operationele schepenEdit

Er zijn 6 Zeezwijn Klasse schepen besteld, 2 hiervan waren van het Type-II:

Het "Zeezwijn" - Type-I - PB-4 gezonken, gezonken door PB-6.

De "Groene Walvis" - Type-I - REF Bruce en REF Randy gezonken, gezonken door REF Al Bundy.

De "Blauwe Walvis" - Type-I - Meerdere vliegtuigen neergeschoten, gezonken door de REF Al Bundy

De "Orka" - Type-I - Meerdere vliegtuigen neergeschoten, gezonken door een Rondel-Klasse Fregat

De "Zeewezel" - Type-II - Gezonken door de REF U-1 onderzeeër.

De "Oktopus" - Type-II - In beslag genomen door Ecalta na de Slag om Nieuw-Rhatia.